Πλαίσιο: Μια επιχειρηματική ιστορία – για “Όσκαρ” – που ξεκίνησε με δανεικά κεφάλαια!

Με 80.000 δραχμές – δανεικά – και πολύ όρεξη για δουλειά, από ένα μαγαζάκι 12 τ.μ., ο Γιώργος Γεράρδος δημιούργησε μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες στην Ελλάδα

Οι περισσότερες ιστορίες επιτυχίας στην παγκόσμια επιχειρηματική ιστορία, έχουν παρόμοιο ξεκίνημα. Κάποιος φιλόδοξος ιδρυτής με όραμα, βρίσκει δανεικά από φίλους και γνωστούς και ανοίγει μια “τρύπα” κατάστημα για να δοκιμάσει τις δυνάμεις του.

Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η ιστορία αυτή έχει την σφραγίδα της Amazon, ή του eBay, όμως στην δική μας γωνιά του κόσμου, η ιστορία αυτή έχει το όνομα “Πλαίσιο”

Το emea συνεχίζει τις ιστορίες των εταιρειών που έχουν χαράξει το δικό τους αποτύπωμα στο χώρο του ελληνικού επιχειρείν και μετά την ιστορία της Κρι Κρι, κάνει μια “βουτιά” στην ιστορία μιας εταιρείας που έχει συνδέσει το όνομα της με την αγορά της τεχνολογίας στην Ελλάδα. Όμως στο ξεκίνημα της, δεν υπήρχε τεχνολογία.

Στο ξεκίνημα υπήρχε το όραμα του Γιώργου Γεράρδου, ο οποίος το 1968, όντας φοιτητής στο τρίτο έτος  της σχολής Πολιτικών Μηχανικών του Πολυτεχνείου, αποφασίζει να φέρει μόνος του από την Γερμανία τα είδη σχεδίου που χρειαζόταν για την σχολή του, καθώς οι τιμές στην αγορά ήταν αρκετά ψηλές. Διαπιστώνοντας πως αγοράζοντας απ’ έξω βρίσκει καλύτερες τιμές κάτι που του επιτρέπει να πουλάει τα ίδια είδη και στους συμφοιτητές του βγάζοντας ένα σοβαρό κέρδος, ο Γιώργος Γεράρδος συλλαμβάνει την ιδέα αυτού που μερικά χρόνια αργότερα θα γίνονταν μια από τις μεγαλύτερες αλυσίδες στη χώρα. 

Σαν φοιτητής, δεν έχει όμως τα απαραίτητα κεφάλαια για να ανοίξει το κατάστημα του και έτσι με 80.000 δραχμές – δανεικά – από φίλους και γνωστούς και ανοίγει το πρώτο του κατάστημα, μια “τρύπα” 12 τ.μ. στο 24 της οδού Στουρνάρη δίπλα στο Πολυτεχνείο. Το πρώτο “Πλαίσιο – Είδη Σχεδίου” έχει γεννηθεί. 

Ο Ιδρυτής του Πλαισίου, Γιώργος Γεράρδος, σε μια φωτογραφία εποχής

Eκείνη την περίοδο, υπήρχε η τάση για επωνυμίες που σχετίζονταν με γεωμετρικά σχήματα. “Tο Πλαίσιο είναι κάτι που μπορεί να συμπεριλάβει όλα τα γεωμετρικά σχήματα και είναι ιδιαίτερα εύηχο και εύκολο να το θυμάσαι”, εξηγεί ο ίδιος σε κάποια από τις συνεντεύξεις του. 

Σιγά σιγά το μικρό αυτό κατάστημα γίνεται διάσημο ανάμεσα στους φοιτητές του Πολυτεχνείου, όχι μόνο για τις τιμές του αλλά και για το γεγονός ότι ο ιδιοκτήτης είναι “ένας από αυτούς” και ξέρει τι ζητάει η αγορά. Αναπόφευκτα, η επιτυχία οδηγεί στην εξάπλωση και μετά από λίγο καιρό, νοικιάζει την αποθήκη που βρίσκεται πίσω από το κατάστημα και επεκτείνεται

Τα είδη του καταστήματος πολλαπλασιάζονται και μαζί του και η πελατεία με αποτέλεσμα το 1979 να μετατραπεί σε Ανώνυμη Εταιρεία το 1979 με την επωνυμία “Πλαίσιο Computers A.E.”. Στην συνείδηση όμως του καταναλωτικού κοινού, θα είναι πάντα, ακόμα και σήμερα το “Πλαίσιο”

Με την νέα εποχή της εταιρείας να έχει ξεκινήσει, το Πλαίσιο μπαίνει δυναμικά στον χώρο της πληροφορικής. Tαυτόχρονα ξεκίνησε και η ανάπτυξη του στην επικράτεια με μια σειρά πολύ προσεγμένων και προσεκτικών κινήσεων. Το Πλαίσιο εκείνη την εποχή επεκτάθηκε στα κυριότερα προάστια της Αθήνας καθώς και σε μεγάλες πόλεις της χώρας όπως η Θεσσαλονίκη, το Ηράκλειο, η Πάτρα και η Λάρισα.

Turbo-X για κάθε γούστο

Το 1986 είναι ένα ακόμα έτος σταθμός για την εταιρεία, καθώς προχωρεί σε μία από τις αξεπέραστες πρωτοπορίες της. Συναρμολογεί στα μέτρα του κάθε πελάτη ξεχωριστά, με το σύστημα Built to Order (B.T.O) τους Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές με το κατοχυρωμένο brand name “TURBO-X”. 32 χρόνια μετά οι υπολογιστές Turbo X, συνεχίζουν να πρωταγωνιστούν στην ελληνική αγορά

Το 1988 η επωνυμία της εταιρείας μετεξελίσσεται σε “Πλαίσιο Computers Ανώνυμη Εταιρεία Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Ειδών Βιβλιοχαρτοπωλείου”. Έτσι την ίδια χρονιά η επιχείρηση εντάσσει στις δραστηριότητες της και την εμπορία αναλωσίμων για ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Το 1992 ξεκινά το σύστημα αλυσίδας λιανικής.

Η εταιρεία το 1996 εισήγαγε ένα πρωτοποριακό σύστημα απευθείας πωλήσεων – αποστολών (direct mail) σε πελάτες και το 1997 δημιουργείται εξειδικευμένο κατάστημα με είδη Ζωγραφικής, Σχεδίου, Γραφικών Τεχνών και Μακέτας.

Και εγένετο κατάλογος

Το 1996 κάνουν την εμφάνιση τους για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά οι διάσημοι πια κατάλογοι του Πλαίσιου, οι οποίοι εισάγουν στο καταναλωτικό κοινό μια εμπειρία από το εξωτερικό ενώ απογειώνουν τις τηλεφωνικές πωλήσεις. Το ετήσιο τιράζ ξεπερνά τα 9.000.000 αντίτυπα

Το 1997 εγκαινιάζεται το ηλεκτρονικό κατάστημα plaisio.gr, ένα από τα πρώτα ολοκληρωμένα Ηλεκτρονικά Καταστήματα της εποχής του που συνεχίζει ακόμα και σήμερα να δείχνει τον δρόμο του σύγχρονου e-commerce . Όμως το 1999 εκτός από την ίδρυση του plaisio.gr, ήταν ένα έτος ορόσημο για την εταιρεία, οι μετοχές της οποίας μετά από Δημόσια Εγγραφή,  εισήχθησαν για διαπραγμάτευση στην παράλληλη αγορά του Χρηματιστηρίου της Αθήνας. Η εισαγωγή σημείωσε ρεκόρ εγγραφών και η έκδοση υπέρ-καλύφτηκε κατά 393 φορές.

Το 2000 αλλάζει και η επωνυμία της εταιρείας, έτσι από “Πλαίσιο Computers A.E.E” γίνεται “Πλαίσιο Computers A.E.B.E”.

Τον Ιούνιο του 2005 ιδρύεται το πρώτο κατάστημα του Πλαισίου στη Βουλγαρία σηματοδοτώντας μία νέα εποχή πολυεθνικής δράσης για την εταιρεία. Την ίδια χρονιά η εταιρεία γιορτάζει την έναρξη λειτουργίας του 18ου καταστήματός της στην Κηφισιά, ενώ το 2008 πραγματοποιείται η μεταφορά των κεντρικών εγκαταστάσεων της εταιρείας στις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις της στη Μαγούλα, όπου συστεγάζονται τα κεντρικά γραφεία, οι υπηρεσίες logistics η γραμμή παραγωγής των Turbo-X συσκευών και οι αποθήκες της εταιρείας έκτασης 22.500 τ.μ.

Οι στιγμές καταστροφής δεν ανέκαμψαν το ηθικό της εταιρείας και των ανθρώπων της

Μπορεί η πρόσφατη κρίση και τα capital controls να “γονάτισαν” την ελληνική αγορά, όμως το Πλαίσιο κατάφερε και ξεπέρασε τον σκόπελο της οικονομίας σχετικά αλώβητο, χάρη στον σωστό προγραμματισμό και την συνέπεια που από την αρχή της λειτουργίας της είχε σαν αρχή η διοίκηση του. 

Όμως τα πραγματικά “χτυπήματα” προήλθαν και τα δύο από εξωγενείς παράγοντες. Το εμβληματικό κατάστημα στην Στουρνάρη 24, δύο φορές βρέθηκε να καίγεται. H πρώτη, ήταν το 1985, στα επεισόδια για τη δολοφονία Kαλτεζά. H δεύτερη, ήταν το 2008, στα επεισόδια για τη δολοφονία Γρηγορόπουλου. H δεύτερη φορά, ήταν και η πιο δύσκολη. Το κατάστημα καταστράφηκε σχεδόν ολοσχερώς και χρειάστηκε πολύ υπομονή και κεφάλαια μέχρι να ξαναβρεί ένας μέρος της παλιάς του λάμψης και γοητείας. 

Νέα γενιά, νέα καταστήματα και νέοι στόχοι

Καμία αυτοκρατορία δεν μπορεί να ζήσει για πάντα, αν δεν έχει άξιους διάδοχους οι οποίοι θα πάρουν το όραμα της προηγούμενης γενιάς και να το μεταφέρουν στη σύγχρονη εποχή. Στην περίπτωση του Πλαισίου, ο “κλήρος” έπεσε στον Κωνσταντίνο Γεράρδο, ο οποίος πήρε την σκυτάλη από τον πατέρα του και οδήγησε την εταιρεία στο μέλλον. 

Από το 2003 και μετά και αφού τελείωσε τις σπουδές του, ο Κωνσταντίνος Γεράρδος ανέλαβε την δημιουργία του site της εταιρείας, ενώ 2 χρόνια αργότερα ανέλαβε με επιτυχία το άνοιγμα του Πλαισίου στην αγορά της Βουλγαρίας

Κάτω από την δική του επίβλεψη, το Πλαίσιο έχει μπει στην σύγχρονη εποχή, με το νέο προφίλ των καταστημάτων να δίνει το στίγμα για όλα τα καινούργια καταστήματα της εταιρείας, εισάγοντας το νέο Retail Identity της. Πρόκειται για ένα experience store όπου ο πελάτης έχει τη δυνατότητα να “ζει” την εμπειρία των προϊόντων που επιλέγει, δοκιμάζοντας τα.

Με το κλείσιμο της προηγούμενης χρονιάς το Πλαίσιο μπήκε στην αγορά των λευκών συσκευών, σε ένα μεγάλο στοίχημα το οποίο μετασχηματίζει την εταιρεία σε αυτό που από την πρώτη στιγμή της ίδρυσης της άφηνε να υπονοεί το όνομα της. 

Ένα Πλαίσιο μέσα στο οποίο ο καταναλωτής μπορεί να βρει ότι επιθυμεί και να γνωρίσει κάθε πτυχή της τεχνολογίας. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ