Ο σύγχρονος τρόπος ζωής αλλάζει το τοπίο των επενδύσεων

Οι παραδοσιακοί επενδυτές έχουν βρεθεί σε αδιέξοδο, καθώς ο μοντέρνος τρόπος ζωής απαιτεί και σύγχρονη σκέψη και αποφάσεις οι οποίες θα πρέπει να συνυπολογίσουν πολλούς παράγοντες πριν παρθεί κάποια επενδυτική απόφαση. 

Η τεχνολογία και ο σύγχρονος τρόπος ζωής διαμορφώνουν 2 βασικά trend στον τρόπο που αλλάζει ο κόσμος γύρω μας, Μέσα στα επόμενα χρόνια, το προσδόκιμο ζωής αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά και ο υπερπληθυσμός να αποτελέσει ρεαλιστικό πρόβλημα για όλο σχεδόν τον πλανήτη.

Οι αλλαγές αυτές συμβαίνουν παράλληλα με άλλες διαρθρωτικές αλλαγές στην κοινωνία και την εργασία. Η 4η βιομηχανική επανάσταση έχει ξεκινήσει και οι αυτοματισμοί κατακλύζουν το εργασιακό περιβάλλον. Στην προσωπική μας ζωή η απόλυτη κυριαρχία του ίντερνετ έχει δημιουργήσει τους homo digitalis και όλα έχουν γίνει ψηφιακά. 

Αυτές οι εξελίξεις, εκτός από αλλαγές σε προσωπικό και εργασιακό περιβάλλον, έχουν φέρει τεράστιες αλλαγές και την οικονομία. Οι παραδοσιακοί επενδυτές έχουν βρεθεί σε αδιέξοδο, καθώς ο μοντέρνος τρόπος ζωής απαιτεί και σύγχρονη σκέψη και αποφάσεις οι οποίες θα πρέπει να συνυπολογίσουν πολλούς παράγοντες πριν παρθεί κάποια επενδυτική απόφαση. 

Οι κυριότεροι παράγοντες που διαμορφώνουν το μέλλον των επενδύσεων σε ένα ψηφιακό κόσμο, μπορούν να χωριστούν σε ευδιάκριτους τομείς. 

Εκπαίδευση

Η βάση όλων των αλλαγών σε μια κοινωνία ξεκινάει από την εκπαίδευση. Με την τεχνολογία να έχει αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποία ακόμα και τα μικρά παιδιά αντιλαμβάνονται τον κόσμο γύρω τους, η εκπαίδευση δημιουργεί (ή θα πρέπει να δημιουργεί) πολίτες που έχουν ευελιξία, δημιουργικότητα, πνεύμα καινοτομίας και τεχνολογικές γνώσεις. 

Το χάσμα ανάμεσα σε δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση αναμένεται να διευρυνθεί στα επόμενα χρόνια, κυρίως χάρη στην ικανότητα (και τους πόρους) των ιδιωτικών σχολείων να ενσωματώνουν πιο εύκολα και πιο γρήγορα την τεχνολογία. Στα επόμενα χρόνια τομείς γύρω από την τηλε-εκπαίδευση, μετεκπαίδευση, ξένες γλώσσες, ψηφιακά εργαλεία εκμάθησης και τεχνολογίες που απευθύνονται σε έφηβους, αναμένεται να εκτοξευτούν, παρουσιάζοντας επενδυτικές ευκαιρίες που μέχρι τώρα ήταν πενιχρές. 

Εκτός όμως από την “σχολική” εκπαίδευση, εντυπωσιακή αναμένεται η “εκτόξευση” της εκπαίδευσης στο εργασιακό περιβάλλον. Οι τεχνολογικές αλλαγές είναι ραγδαίες, και ο ψηφιακός μετασχηματισμός δημιουργεί εργαζόμενους 2 ταχυτήτων. Η ανάγκη εκπαίδευσης και κατάρτισης στον εργασιακό χώρο αναμένεται να προσελκύσει τεράστια επενδυτικά κεφάλαια, καθώς αφορά δεκάδες εκατομμύρια αποδέκτες σε όλο τον κόσμο.

Υγιεινή ζωή

Η άνοδος των ιδιωτικών συστημάτων υγείας και οι τεχνολογικές εξελίξεις, σε συνδυασμό με τις αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά των πολιτών, δημιουργεί “καταναλωτές προϊόντων υγείας”.

Αυτό που θα πρέπει να θυμάται κάποιος που αναφέρεται στον κλάδο υγεία, είναι πως αυτός δεν αφορά μόνο όσους έχουν ανάγκη τις υπηρεσίες τους κλάδου, αλλά και όσους όσους θέλουν να ακολουθήσουν ένα πιο υγιή τρόπο ζωής. Ένα σύστημα υγείας το οποίο καθοδηγείται από την τεχνολογία, οδηγεί αυτές τις εξελίξεις, ανοίγοντας τον δρόμο για την αλλαγή όλου του οικοσυστήματος. 

Η είσοδος της υγείας στην ψηφιακή εποχή, φέρνει μαζί της προσωποποιημένα στοιχεία, τηλεϊατρική, αλλά και μεγάλες επενδυτικές ευκαιρίες σε κλάδους που προωθούν την ψηφιακή μετάβαση αλλά και διαχείριση του κλάδου. Η ασφαλιστική αγορά αναμένεται να δεχτεί μεγάλο κομμάτι αυτών των αλλαγών.

Καταναλωτική εμπειρία και ευχαρίστηση

Η πανδημία οδήγησε την χώρα μας στην αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς της, μια αλλαγή η οποία έχει επιτευχθεί εδώ και καιρό στον υπόλοιπο πλανήτη. Οι ηλεκτρονικές αγορές μπήκαν στην καθημερινότητα μας, ενώ η εξοικείωση των νεότερων γενιών με την τεχνολογία, έχει οδηγήσει σε μεγάλες αλλαγές τους σύγχρονους καταναλωτές. 

Η νέα γενιά καταναλωτών δίνει μεγαλύτερη βαρύτητα στην εμπειρία παρά στην απόκτηση των προϊόντων, με αποτέλεσμα η αγορά των καταναλωτικών υπηρεσιών να έχει φτάσει σχεδόν σε μέγεθος την αγορά των ίδιων των προϊόντων. Επαυξημένη και εικονική πραγματικότητα έχουν γίνει καθημερινότητα στο retail, ενώ η εμπειρία των καταστημάτων έχει μεταφέρει μεγάλο μέρος της στον ψηφιακό κόσμο και τα κοινωνικά δίκτυα. 

Τα τελευταία χρόνια υπάρχει μεγάλη άνοδος των ψηφιακών εμπειριών, με τις εταιρείες τεχνολογίας να έχουν μεγαλύτερα κέρδη από τις υπηρεσίες παρά από τα προϊόντα που πουλάνε. 

Μια ματιά στις μεγαλύτερες εταιρείες του πλανήτη, δείχνουν την στροφή (και τα έσοδα) προς την καταναλωτική εμπειρία, ενώ ακόμα και η Amazon, αφού πρώτα οδήγησε σε “λουκέτο” τα φυσικά καταστήματα, τώρα ανοίγει τα δικά της φυσικά καταστήματα, τα οποία προσομοιάζουν τον ψηφιακό κόσμο. 

Αν μέσα σε όλα αυτά προσθέσει κάποιος την εκρηκτική άνοδο της αγοράς των esports, τότε αντιλαμβάνεται πως η ψηφιακή καταναλωτική εμπειρία είναι ακόμα στην αρχή της και προσφέρει τεράστιες επενδυτικές δυνατότητες, των οποίων ακόμα βλέπουμε μόνο την αρχή. 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ