Τεχνητή Νοημοσύνη: Σε ποιους τομείς θα “εισβάλει” η τεχνολογία τα επόμενα χρόνια;

Έως το 2017, το 58% των μεγάλων επιχειρήσεων είχαν εντάξει τεχνολογίες ΑΙ στη λειτουργία τους, ενώ το 2019 το ποσοστό αυτό «άγγιξε» το 90%

Η τεχνολογία της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) δεν αποτελεί πλέον προνόμιο μόνο των μεγάλων παγκόσμιων τεχνολογικών παικτών. Πρόσφατη έκθεση του MIT και της εταιρείας Genesys  καταλήγει  πώς εταιρείες διαφορετικών μεγεθών από διάφορους τομείς δραστηριότητας, όπως τα καταναλωτικά αγαθά, η λιανική, οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες, οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες, αλλά και οι τηλεπικοινωνίες και η μεταποίηση, έχουν επωφεληθεί από την ΑΙ.

Σύμφωνα με την έκθεση, οι ευρωπαϊκές εταιρείες ασχολήθηκαν εντατικά τα τελευταία τέσσερα χρόνια με την ανάπτυξη τεχνολογιών Τεχνητής Νοημοσύνης: Έως το 2017, το 58% των μεγάλων επιχειρήσεων είχαν εντάξει τεχνολογίες ΑΙ στη λειτουργία τους, ενώ το 2019 το ποσοστό αυτό «άγγιξε» το 90%. Η πειραματική λειτουργία είναι επιτυχημένη ως τώρα, με το 92% αυτών των εταιρειών να βλέπουν την απόδοση της επένδυσης τους όπως αναμενόταν, ή παραπάνω από ό,τι αναμενόταν! Μεταξύ των κορυφαίων πλεονεκτημάτων των τεχνολογιών ΑΙ αναφέρθηκαν οι βελτιώσεις στην επιχειρησιακή αποδοτικότητα και στην εξυπηρέτηση πελατών, όπως επισημάνθηκε από το 51% των ερωτηθέντων.

Τομείς αξιοποίησης της Τεχνητής Νοημοσύνης

Η εξυπηρέτηση πελατών θεωρείται ένας τομέας που επωφελείται στο μέγιστο βαθμό από τις τεχνολογίες Τεχνητής Νοημοσύνης και είναι ιδιαίτερα κρίσιμος για τις επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών στην Ευρώπη. «Η εξυπηρέτηση πελατών έχει πολύ υψηλό κόστος», επισημαίνει στην έρευνα ο Adi Chhabra, επικεφαλής του τμήματος καινοτόμων προϊόντων της Vodafone UK. «Η ενσωμάτωση τεχνολογίας ΑΙ με διαδραστική φωνητική εξυπηρέτηση, σχεδόν άμεσα μειώνει κόστη από τις λειτουργίες αυτές και οδηγεί σε ταχύτερες ενέργειες για την επίλυση θεμάτων των πελατών». Ο Chhabra πιστεύει ότι η τεχνολογία ΑΙ μπορεί να βελτιστοποιήσει τα πάντα, από προτάσεις σε μηχανή αναζήτησης μέχρι την πρόβλεψη των επόμενων κινήσεων των πελατών.

Σύμφωνα με την έκθεση, τα στελέχη ευρωπαϊκών εταιρειών αναμένουν σημαντική αλλά όχι απόλυτη ένταξη τεχνολογίας ΑΙ στα επόμενα έτη – ένα σημαντικό ποσοστό (45%) αναμένει μεταξύ 21% και 30% των λειτουργιών τους να χρησιμοποιούν τεχνολογίες ΑΙ στα επόμενα τρία χρόνια. Αν και η εξυπηρέτηση πελατών θα παραμείνει ηγετικός τομέας στην αξιοποίηση τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης, με χρήση τους από τα ¾ των επιχειρήσεων, μεταξύ 2019 και 2020 οι ταχύτερα αναπτυσσόμενοι τομείς για την τεχνολογία ΑΙ θα είναι το ΙΤ, οι πωλήσεις και το μάρκετινγκ, καθώς και η διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού.

Η διαχείριση ανθρωπίνου δυναμικού θα αποτελέσει βασικό τομέα ανάπτυξης της τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης για όλη την Ευρώπη. Η εξυπηρέτηση πελατών, το ΙΤ, οι πωλήσεις και το μάρκετινγκ θα είναι οι κυρίαρχοι τομείς αξιοποίησης ΑΙ στα επόμενα τρία χρόνια, βάσει των εκτιμήσεων των ερωτηθέντων στην Ευρώπη. Ως το 2022, περισσότερα από τα ¾ των επιχειρήσεων θα χρησιμοποιούν τεχνολογία ΑΙ για την υποστήριξη της εξυπηρέτησης πελατών. Ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος τομέας της τεχνολογίας ΑΙ θα είναι η διαχείριση ανθρωπίνου δυναμικού. Ο αριθμός των εταιρειών που χρησιμοποιούν τεχνολογία ΑΙ στη διαχείριση του προσωπικού θα τριπλασιαστεί ως το 2022, καλύπτοντας περίπου το μισό των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ