“Δεν θέλουμε την έρευνα στα συρτάρια – τη θέλουμε στην αγορά”, επισήμανε ο υφυπουργός Ανάπτυξης Σταύρος Καλαφάτης μιλώντας στο συνέδριο “Green Deal Greece 2025” που διοργάνωσε το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ) σε συνεργασία με το economix.gr στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
Στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας: «Ψηφιοποίηση, Καινοτομία και Επενδύσεις» και αναφερόμενος στην πολιτική του Υπουργείου Ανάπτυξης, o κ. Καλαφάτης υπογράμμισε ότι αυτή εστιάζει:
- Στην ενίσχυση των ερευνητικών οικοσυστημάτων και των spin-offs, με στόχο τον τριπλασιασμό των ιδιωτικών δαπανών για Έρευνα και Ανάπτυξη (R&D).
- Στην προώθηση συνεργασιών μεταξύ πανεπιστημίων, ερευνητικών κέντρων και επιχειρήσεων.
- Στην υποστήριξη της νεοφυούς επιχειρηματικότητας μετατρέποντας το brain drain σε brain gain. “Οι επιστήμονες μας επιστρέφουν, γιατί πλέον βρίσκουν ευκαιρίες στην πατρίδα τους”. “Η καινοτομία είναι η βάση πάνω στην οποία χτίζουμε την ανθεκτικότητα του αύριο”, υπογράμμισε ο Υφυπουργός Ανάπτυξης.
Σε ό,τι αφορά την στρατηγική της κυβέρνησης σχετικά με την ψηφιοποίηση, ο κ. Καλαφάτης επισήμανε:
- την ενίσχυση των ψηφιακών υποδομών και την επέκταση του 5G,
- την προώθηση του Building Information Modeling (BIM) στον σχεδιασμό έργων υποδομής και τη στήριξη της ψηφιακής μετάβασης των ΜμΕ μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης”. Όπως ανέφερε ο κ. Καλαφάτης: “Η ψηφιοποίηση είναι ο καταλύτης για την πράσινη μετάβαση. Χωρίς ψηφιακά εργαλεία, δεν μπορούμε να παρακολουθήσουμε, να αξιολογήσουμε και να βελτιώσουμε τις περιβαλλοντικές μας επιδόσεις”.
Ο υφυπουργός Ανάπτυξης αναφέρθηκε ειδικότερα στα προγράμματα «Ανταγωνιστικότητα 2021–2027» και «Ερευνώ – Καινοτομώ 2021-2027», καθώς και στις πράσινες χρηματοδοτήσεις και τα ESG κριτήρια που ενσωματώνονται πλέον στον σχεδιασμό των επιχειρήσεων. “Η πρόκληση είναι να μετατρέψουμε τις επενδύσεις σε κοινωνική αξία, σε περιβαλλοντική υπευθυνότητα, σε τεχνολογική υπεροχή”, επισήμανε ο υφυπουργός υπογραμμίζοντας ότι: “Στόχος μας είναι η δημιουργία ποιοτικών θέσεων εργασίας που θα κρατήσουν τους νέους μας στην Ελλάδα. H ψηφιοποίηση, η καινοτομία και οι επενδύσεις δεν είναι τρεις ξεχωριστές στρατηγικές. Είναι ένα ενιαίο όραμα για μια πράσινη, ψηφιακή και ανθεκτική Ελλάδα”.

