Δ. Δασκαλόπουλος: “Η χώρα πρέπει να μείνει στο δρόμο των μεταρρυθμίσεων”

Την ανάγκη να διατηρηθεί η χώρα στο δρόμο των μεταρρυθμίσεων και να μην υποκύψει στις σειρήνες του λαϊκισμού, αποφεύγοντας εκλογικές περιπέτειες το φθινόπωρο, επισήμανε ο απερχόμενος πρόεδρος του ΣΕΒ, Δημήτρης Δασκαλόπουλος, σε ομιλία του σε κλειστή εκδήλωση για την αποχώρησή του από το “τιμόνι” του Συνδέσμου.

Ο κ. Δασκαλόπουλος τόνισε ότι η χώρα έχει πλέον ξεφύγει από το δίπολο μνημόνιο-αντιμνημόνιο και πως το πρόβλημα και η λύση του εξακολουθούν να είναι πολιτικά, καθώς – όπως είπε – η Ελλάδα έχει ακόμη να διανύσει δρόμο προκειμένου να βγει από την κρίση.

“Ως ενεργός πολίτης, λοιπόν, δεν σας κρύβω ότι παρακολουθώ με αυξανόμενη ανησυχία το μετεκλογικό τοπίο. Η ανασχηματισθείσα κυβέρνηση εκδηλώνει μια αντίληψη και κάποιες τάσεις που είναι οιονεί επικίνδυνες –και οικονομικά και πολιτικά: μια διάθεση ροκανίσματος των έστω ατελών μεταρρυθμίσεων που έχουν γίνει, και μετάθεσης αυτών που πρέπει να γίνουν. Οι μεταρρυθμίσεις όμως αυτές είναι τα προαπαιτούμενα για τη βιώσιμη έξοδο από την κρίση και την ανάταξη του τόπου.

Αυτή η διολίσθηση στον παλαιοκομματισμό και τον αλά καρτ λαϊκισμό κινδυνεύει να παγώσει τις αναγκαίες διαρθρωτικές αλλαγές, να αυξήσει τις δανειακές υποχρεώσεις της χώρας, να επιδεινώσει τις ήδη αφόρητες βιοτικές συνθήκες της κοινωνίας. Να δημιουργήσει νέες μαύρες τρύπες και νέα αδιέξοδα.

Αν το κλίμα αυτό παγιωθεί, αν κυριαρχήσουν τα συμπτώματα πολιτικής παράλυσης, οι εκλογές το φθινόπωρο μπορεί να καταστούν αναπόφευκτες. Ίσως, τότε, να αποτελούν και την υγιέστερη διέξοδο.

Αρκεί βέβαια να διεξαχθούν με καθαρούς όρους προγραμματικής αντιπαράθεσης. Γιατί, αν γίνουμε μάρτυρες μιας προσχηματικής προεκλογικής πλειοδοσίας, με τους μεν να ακολουθούν τη λογική του ‘Τσοβόλα δώστα όλα’ και τους δε να υπόσχονται ότι ‘λεφτά υπάρχουν”, τότε η μετεκλογική πορεία θα είναι προδιαγεγραμμένη: θα είναι κατηφορική και επώδυνη, για όλους μας –ανεξαρτήτως εκλογικού αποτελέσματος”, τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Δασκαλόπουλος.

Παράλληλα, αναφερόμενος στο χρέος, τόνισε ότι:

“Το χρέος από μία μεταρρυθμιστική προσπάθεια που πολύ απέχει από το να έχει ολοκληρωθεί και η οποία δεν πρέπει να εγκαταλειφθεί.

Το χρέος από μία δημοσιονομική ασφυξία που έχει δημιουργήσει αμέτρητα κοινωνικά θύματα και αδικίες, και απαιτεί τη συντεταγμένη και ολοκληρωμένη αναδιαπραγμάτευση των όρων της δημοσιονομικής προσαρμογής.

Το χρέος από την απουσία ενός εθνικού αναπτυξιακού σχεδίου, που να στοχεύει στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας με αιχμή τη βιομηχανία και τον πραγματικό εκσυγχρονισμό των δομών του Δημοσίου.

Αυτά τα χρέη έχουμε χρέος να σβήσουμε. Κι αυτό δεν μπορεί να γίνει με στενά κομματική νοοτροπία. Γιατί, αποδέκτες της πολιτικής που είναι αναγκαίο να χαραχθεί σήμερα δεν μπορεί να είναι οι πελάτες του κομματικού κράτους, αλλά οι πολίτες της μεγάλης κοινωνικής πλειοψηφίας. Αυτούς καλείται να πείσει και να κινητοποιήσει όποιος κυβερνά ή φιλοδοξεί να κυβερνήσει τον τόπο”, κατέληξε.

Ο απερχόμενος πρόεδρος του ΣΕΒ αναφέρθηκε και στην πρωτοβουλία του να δημιουργήσει ένα νέο επενδυτικό fund, το οποίο έχει ως στόχο να προσελκύσει ξένα κεφάλαια.

“Στελεχώνεται με τα καταλληλότερα πρόσωπα για να το τρέχουν. Στόχος μας είναι η μακρόχρονη επένδυση σε μεσαίες επιχειρήσεις με δυναμισμό και προοπτική και στους ανθρώπους που τις διοικούν με πάθος, μεράκι και δημιουργικές ιδέες.

Είναι επένδυση διαρκείας σε μια νέα επιχειρηματικότητα με εθνικές ρίζες και διεθνείς προδιαγραφές. Είναι συγχρόνως ένα στοίχημα ενάντια στην κρίση με μοχλό τις παραγωγικές και ανταγωνιστικές δυνάμεις του τόπου“, συμπλήρωσε ο κ. Δασκαλόπουλος.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ