Ρουμανία: H KPMG κατηγορείται για λογοκρισία της ελευθερίας του Τύπου

Για λογοκρισία της ελευθερίας του Τύπου κατηγορούν την πολυεθνική KPMG δημοσιογράφοι της εφημερίδας România Libera με ανοιχτή επιστολή.

Σύμφωνα με την επιστολή, η KPGM κατηγορείται ότι βοηθούσε μέλη της Κυβέρνησης προκειμένου να πάρουν τον έλεγχο της εφημερίδας και να την «φιμώσουν». Σύμφωνα με τον αρχισυντάκτη της εφημερίδας, Sabin Orcan δεν υπάρχει καμία αμφιβολία περί τούτου.
«Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για αυτό. Πρόκειται για μια περίπτωση ιδιωτικοποιημένης λογοκρισίας. Η KPMG έχει χρησιμοποιηθεί σαν παραπέτασμα από συγκεκριμένα μέλη της Κυβέρνησης για να πάρουν τον έλεγχο ή για να μας κλείσουν» και πρόσθεσε: «Η έκδοσή μας έχει επιβιώσει περισσότερα από 140 χρόνια, τους χειρότερους τύπους καταπίεσης, συμπεριλαμβανομένων της σοβιετικής περιόδου. Ποιος να το φανταζόταν ότι οι λογιστές τελικά θα έδιναν το τελειωτικό χτύπημα της ελευθερίας του τύπου στη Ρουμανία;».

Σύμφωνα με την ανοιχτή επιστολή, η Εποπτική Αρχή Χρηματοοικονομικών της χώρας, είχε αναθέσει στην KPMG να πάρει για λογαριασμό της Αρχής την ASTRA, η οποία στηρίζει οικονομικά την România Libera.

Ωστόσο, ο σκοπός δεν ήταν να βοηθήσει την ASTRA με τα χρέη της, αλλά να οδηγήσει στην κορύφωση, ώστε να μην μπορεί να υπάρξει διακανονισμός των χρεών και ως αποτέλεσμα η εφημερίδα θα τεθεί κάτω από κυβερνητικό έλεγχο.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ