ΥΠΟΙΚ: Τροπολογία για την υπέρβαση του “σκοπέλου” της κεφαλαιακής επάρκειας στις τράπεζες

Τροπολογία προκειμένου να ξεπεραστεί το διαφαινόμενο πρόβλημα κεφαλαιακής επάρκειας που φαίνεται να αντιμετωπίζουν από το νέο έτος οι Eurobank και Τράπεζα Αττικής, κατέθεσε η κυβέρνηση.

Με τη συγκεκριμένη τροπολογία προβλέπεται ότι τα πιστωτικά ιδρύματα μπορούν να εξαγοράσουν προνομιούχες μετοχές όχι μόνο με μετρητά (όπως προέβλεπε ο νόμος μέχρι τώρα) αλλά και με ομόλογα υπέρ του Δημοσίου.

Με το τρόπο αυτό επιχειρείται να ξεπεραστεί το γεγονός ότι οι 2 παραπάνω τράπεζες έχουν “ξεμείνει” με προνομιούχες μετοχές του Δημοσίου οι οποίες δε θα υπολογίζονται στην κεφαλαιακή τους επάρκεια από το νέο έτος, με αποτέλεσμα να αντιμετωπίσουν σοβαρό θέμα κεφαλαιακής επάρκειας.

Η “λύση” που έδινε μέχρι τώρα ο νόμος ήταν η μετατροπή των προνομιούχων μετοχών σε κοινές, αλλά αυτό θα αύξανε κατά πολύ τη συμμετοχή του Δημοσίου στις συγκεκριμένες τράπεζες και θα δημιουργούσε αναλόγως σημαντική ζημιά στους μετόχους των τραπεζών.

Η άλλη επιλογή ήταν να εξαγοράσουν οι τράπεζες με μετρητά τις προνομιούχες μετοχές του Δημοσίου, κάτι ωστόσο που φαντάζει δύσκολο καθώς τα κεφάλαια που απαιτούνται είναι πολύ μεγάλα.

Με τη συγκεκριμένη τροπολογία επιχειρείται να ξεπεραστεί και αυτό το πρόβλημα, καθώς προβλέπεται η εξαγορά των συγκεκριμένων μετοχών από τις τράπεζες όχι μόνο με μετρητά, αλλά και με ομόλογα που θα εκδοθούν υπέρ του Δημοσίου με επιτόκιο τουλάχιστον 6% και θα είναι μετατρέψιμα σε μετοχές των τραπεζών, αν υπάρξει φορολογικό ή εποπτικό γεγονός (μείωση κεφαλαιακής επάρκειας).

Τέλος, η τροπολογία προβλέπει και τη δυνατότητα του Δημοσίου να πουλήσει τα συγκεκριμένα ομόλογα σε άλλους επενδυτές, εάν το θελήσει.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ