του Γιάννη Διονάτου
Με μεγαλοπρεπή τρόπο “γιόρτασε” ο όμιλος ΟΤΕ τα δύο χρόνια του Cosmote History το οποίο σήμερα αποτελεί το πρώτο κανάλι της Cosmote TV στην κατηγορία των ντοκιμαντέρ γεγονός που δημιουργεί τις συνθήκες εκείνες προκειμένου ο όμιλος να επενδύσει, όπως και ανακοίνωσε σχετικά, περαιτέρω στον κομμάτι αυτό.
Αξίζει να αναφερθεί πως την παρουσίαση των δύο χρόνων “ζωής” του Cosmote History έκανε ο ίδιος ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ΟΤΕ, Μιχάλης Τσαμάζ ο οποίος μεταξύ άλλων τόνισε πως το Cosmote History έχει ιδιαίτερη σημασία για τον ίδιο λόγω των μηνυμάτων και των συμβολισμών που δίνει στην κοινωνία και ιδιαίτερα στα νέα παιδιά. Ο κ. Τσαμάζ ανέφερε ακόμη πως το Cosmote Ηistory ξεκίνησε ως μια ιδέα δική του, προ τριετίας, όταν οι αρνητικές ειδήσεις για την Ελλάδα βρισκόταν στα διεθνή πρωτοσέλιδα, με αρνητική χροιά ως επί το πλείστον. «Ξεκίνησε ως ένα κανάλι ντοκιμαντέρ, ως ένα αντίδοτο στην απαισιοδοξία. Δημιουργήθηκε για να μας κάνει περήφανους για την κληρονομία μας», δήλωσε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής του ομίλου ΟΤΕ.
“Για να δημιουργηθεί η συνδρομητική τηλεόραση του Ομίλου ΟΤΕ, η Cosmote TV, απαιτήθηκαν επενδύσεις πάνω από 250 εκατ.ευρώ, ενώ το Cosmote History σήκωσε επενδύσεις ύψους 10 εκατ., ευρώ. Σήμερα αποτελεί ένα από τα σημαντικά assets του ομίλου και θα συνεχίσει να ενισχύεται, με νέες επενδύσεις, μεταξύ άλλων, στο Cosmote History, για το οποίο όραμά μας είναι να αποτελέσει την κληρονομιά του Ομίλου ΟΤΕ στη ελληνική κοινωνία, να γίνει παρακαταθήκη για τα παιδιά μας”, ανέφερε επιπλέον ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ΟΤΕ.
Όπως ανέφερε ο Μιχάλης Τσαμάζ, στην πράξη το εγχείρημα αποδείχθηκε ιδιαίτερα δύσκολο, ιδιαίτερα στο σκέλος της εύρεσης περιεχομένου, αλλά και να παραχθεί νέο και πρωτογενές υλικό. Κάποια περίοδο ήμουν ο μόνος που το πίστευα. Έγινε πολύ μεγάλη προσπάθεια η οποία συνεχίζεται ώστε οι παραγωγές να είναι ποιοτικές. Θεωρούμε ότι ο χρόνος και η προσπάθεια άξιζαν τον κόπο μας, αφού μέχρι σήμερα έχουν βγει ‘στον αέρα’ πάνω από 6.000 ώρες προγράμματος, από το οποίο 80% είναι από Έλληνες παραγωγούς, με 14 πρωτότυπες παραγωγές. Αποτέλεσμα της προσπάθειας αυτής ήταν σήμερα το Cosmote History να αποτελεί το δημοφιλέστερο από όλα τα κανάλια της τηλεοπτικής πλατφόρμας του ΟΤΕ στην κατηγορία των ντοκιμαντέρ.
Ο επικεφαλής του ομίλου ΟΤΕ αναφέρθηκε επίσης στα επόμενα βήματα ανάπτυξης του καναλιού, το οποίο όπως ανέφερε “έχει περάσει στη φάση της ενηλικίωσης”. Έτσι, θα υλοποιηθεί αισθητή αναβάθμιση του περιεχομένου και της ποιότητας θέασης (σε υψηλή ευκρίνεια), ενώ θα υπάρχουν 300 ώρες νέου πρωτότυπου προγράμματος παραγωγής. “Το όραμά μας είναι το Cosmote History να γίνει παρακαταθήκη για τα παιδιά μας. Να είναι η κληρονομιά του ΟΤΕ”, δήλωσε ο κ. Τσαμάζ.
Τέλος, ο κ. Τσαμάζ συμπλήρωσε ότι”για να δημιουργηθεί η τηλεόραση του ομίλου ΟΤΕ, δαπανήθηκαν μέχρι σήμερα πάνω από 250 εκατ. ευρώ. Η συνδρομητική μας τηλεόραση φτιάχτηκε για να αναπληρώσει τα έσοδα που χάνονταν από την κλασική τηλεφωνία. Σήμερα έχουμε καταφέρει να ισοσκελίσουμε τη δραστηριότητά αυτή. Δεν μας δίνει ακόμη κέρδη, αλλά βοηθάει πολύ στη διατήρηση των συνδρομητών του ομίλου”.
Από την πλευρά του ο Δημήτρης Μιχαλάκης, Executive Director COSMOTE TV σημείωσε ότι στο τέλος του 2017 η τηλεοπτική πλατφόρμα του ΟΤΕ που απασχολεί άμεσα 100 και έμμεσα επιπλέον 200 εργαζόμενους, ανήλθε σε 525 χιλιάδες συνδρομητές, οι οποίοι έχουν πρόσβαση σε 90 ψηφιακά κάνάλια. Όπως τόνισε, ο ρυθμός αύξησης των συνδρομητών επιβραδύνθηκε λόγω της επιβολής τέλους συνδρομητικής τηλεόρασης (10%) και της επιπλέον επιβάρυνση 2% υπέρ του ΕΔΟΕΑ”Π. Το 2016 είχαμε κλείσει με 500.000 συνδρομητές. Υπολογίσαμε ότι το 2017 θα είχαμε 600.000 συνδρομητές αλλά η φορολογία και οι επιβαρύνσεις ανέκοψαν την ανοδική τάση”.
Ερωτηθείς για τις πρόσφατες εξελίξεις με τον τερματισμό της συνεργασίας Forthnet – Superleague για τα τηλεοπτικά δικαιώματα μετάδοσης των ποδοσφαιρικών αγώνων της Ά Εθνικής για την περίοδο 2018 – 2019, ο κ. Τσαμάζ ήταν σαφής, χωρίς να αφήσει περιθώρια παρερμηνειών: «Υπό προϋποθέσεις και τις κατάλληλες συνθήκες μας ενδιαφέρει το ελληνικό ποδόσφαιρο, ως τηλεοπτικό περιεχόμενο. Όλα αυτά είναι όμως πρόωρα, καθώς θα πρέπει να δούμε πως θα διαμορφωθεί η κατάσταση μετά τις τελευταίες εξελίξεις. Σύντομα θα είμαστε σε θέση να αποφασίσουμε για το πως θα κινηθούμε.
Τέλος, αναφορικά με τη σημερινή εκκίνηση των διαδικασιών για την πώληση του 5% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΤΕ, ο κ. Τσαμάζ ήταν λακωνικός αναφέροντας ότι πρόκειται για ένα θέμα που αφορά στους μετόχους του Ομίλου.

