Ανώνυμος Επενδυτής: Τα πλεονάσματα “ξεζουμίζουν” την κοινωνία!

Έντονων συγκινήσεων και η προηγούμενη βδομάδα με τα εγχώρια ζητήματα της συγκυβέρνησης να απασχολούν έντονα την καθημερινότητα.

Σήμερα όμως θα ασχοληθούμε με την τελευταία ανακοίνωση-πιστοποίηση των οριστικών αποτελεσμάτων του προϋπολογισμού του 2017, άρα και του πρωτογενούς πλεονάσματος. Και επειδή μία εικόνα ισοδυναμεί με χίλιες λέξεις ακολουθεί ο σχετικός πίνακας.

Pleonasmata-001-980x620

Τα συμπεράσματα που προκύπτουν είναι πολλά και ενδιαφέροντα. Ας ξεκινήσουμε από τα 7 δισεκατομμύρια (!) που ήταν σε απόλυτους αριθμούς το πρωτογενές πλεόνασμα την περασμένη χρονιά, ένα ποσό που ισοδυναμεί με 2,5 ΕΝΦΙΑ ή με τη δαπάνη καταβολής συντάξεων επί  3,5 μήνες!

Το πραγματικό “ξεζούμισμα” της κοινωνίας αποτυπώνεται πλήρως και στο “δευτερογενές” πλεόνασμα το οποίο αγγίζει τα 1,39 δισ. ευρώ! Αποτελεί ιστορικό ρεκόρ της Ελληνικής οικονομίας, τουλάχιστον για τα τελευταία 20 έτη και δημιουργεί εύλογες απορίες.

Ποιός επωφελείται από αυτά τα τεράστια πλεονάσματα που υποτίθεται ότι οδεύουν προς την αποπληρωμή του χρέους (το οποίο όπως φαίνεται παραπάνω ελάχιστα έχει μειωθεί);
 Θα πρέπει να υπενθυμίσουμε επίσης ότι τα τελευταία 3 χρόνια το έλλειμα τρεχουσών συναλλαγών έχει σχεδόν μηδενιστεί και θα περίμενε κανείς η αλήθεια είναι ότι με τόσο αξιόλογες επιδόσεις στους δημοσιονομικούς τομείς η χώρα θα έπρεπε να βιώνει ένα πρωτοφανές αναπτυξιακό μπουμ!

Τι φταίει όμως και αυτό δεν έρχεται μετά από τόσα χρόνια πρωτοφανούς μείωσης του ΑΕΠ;
Η απάντηση κρύβεται στην έλλειψη εμπιστοσύνης από μεριάς των επενδυτών και της καχυποψίας ότι ο καιρός της σπατάλης θα επανέλθει σύντομα και θα χαθούν τα επιτεύγματα που έχουν πληρωθεί με “αίμα” όλα αυτά τα χρόνια από τους πολίτες.

Βλέποντας πολιτικές δυνάμεις να πλειοδοτούν και πάλι σε υποσχέσεις, παροχές και λοιπά ωραία είναι να απορεί κανείς;
Η χώρα χρειάζεται ηρεμία και καλύτερη διαχείρηση των πόρων που ήδη είναι πολλοί και υπέρογκοι. Το νοικοκύρεμα θα πρέπει να συνεχιστεί και να γίνουν στοχευμένες φοροελαφρύνσεις εκεί που έχουν υπάρξει οι περισσότερες αδικίες και όχι να ανοίξει ένας νέος κύκλος παροχών. Αλλιώς ας μην περιμένουμε σοβαρή ανάπτυξη και ανάταση της χώρας μας!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ