“Παγώστε” το χρόνο, ΤΩΡΑ!

Το μήνυμα των επιχειρηματιών σε κυβέρνηση και τράπεζες

Έντονη δυσαρέσκεια και προβληματισμό έχει προκαλέσει στην τάξη των επιχειρήσεων της χώρας και ειδικά στις μικρές και μικρομεσαίες, η απόφαση του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης να εξαιρέσει κάποιες επιχειρήσεις από την δέσμη μέτρων που ανακοίνωσε. 

Σύμφωνα με το υπουργείο και τους συμβούλους του υπουργού, κάποιες επιχειρήσεις, οι οποίες δεν είναι καθόλου λίγες, δεν επηρεάζονται από την πανδημία του κορωνοϊού. Προφανώς αυτά τα στελέχη δεν έχουν περπατήσει εδώ και καιρό στους δρόμους της Αθήνας, στην οποία αρκεί μια βόλτα στο κέντρο για να διαπιστώσει κάποιος ότι η αγορά έχει “παγώσει”. 

Ακόμα και καταστήματα που δεν έχουν κλείσει λόγω της απόφασης της κυβέρνησης για τον περιορισμό της εξάπλωσης του κορωνοϊού, έχουν δει τα έσοδα τους να συρρικνώνονται σε μεγάλο βαθμό, έχοντας ελάχιστο τζίρο, καθώς ορισμένες επιχειρήσεις έχουν πτώση έως και 90% λόγω ελάχιστης προσέλευσης κόσμου. 

Ενδεικτικό για την πτώση του τζίρου είναι τα ψητοπωλεία του κέντρου τα οποία έχουν κατεβάσει ρολά, χωρίς να εξυπηρετούν ούτε και delivery καθώς οι επιχειρήσεις και τα καταστήματα του κέντρου είναι κλειστά. 

Μεγάλο πρόβλημα υπάρχει επίσης και με τις εταιρείες που προσφέρουν υπηρεσίες στις επιχειρήσεις που έκλεισαν με νομοθετική διάταξη, οι οποίες αν και δεν έχουν κλείσει, ουσιαστικά έχουν βάλει λουκέτο, με τις αντίστοιχες επιπτώσεις σε εργαζόμενους, καθώς οι πελάτες τους είναι κλειστοί. 

Ως εκ τούτου, είναι σχεδόν αστείο να μιλάμε για κανονικότητα όταν όλα είναι στρεβλά. 

Στο πλαίσιο αυτό, οι επιχειρηματίες με τους οποίους επικοινώνησε το emea.gr, είναι ανάστατοι και ζητούν την εφαρμογή οριζόντιων μέτρων προς όλους. 

Αυτό που προτείνουν από την μεριά του οι επιχειρήσεις, είναι “πάγωμα” των φορολογικών, ασφαλιστικών αλλά και τραπεζικών υποχρεώσεων για 2 μήνες, ενώ σε δεύτερο χρόνο οι διατάξεις αυτές θα μπορούσαν να γίνουν πιο εξειδικευμένες. 

Το μήνυα όμως των επιχειρηματιών δεν απευθύνεται μόνο στην κυβέρνηση, αλλά και προς τις τράπεζες τις οποίες οι επιχειρήσεις καλούν να “βάλουν πλάτη” και να στηρίξουν την πραγματική οικονομία, χωρίς αστερίσκους και υποσημειώσεις. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ