METRO AEBE: Αυτό είναι το πλάνο για την επόμενη τετραετία – «Έρχονται» επενδύσεις 280 εκατ. ευρώ

Παρά τις έντονες πληθωριστικές πιέσεις, ο όμιλος ολοκλήρωσε το 2022 με θετικά οικονομικά αποτελέσματα καταγράφοντας άνοδο σε κύκλο εργασιών, EBITDA και κέρδη προ φόρων.

Σημαντικές ειδήσεις επιφύλασσε η παρουσίαση των αποτελεσμάτων της χρήσης του 2022 του ομίλου METRO AEBE από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο Αριστοτέλη Παντελιάδη.

Ο ισχυρός άνδρας του ομίλου, χαρακτήρισε το 2022 ως «παράξενη χρονιά» η οποία σημαδεύτηκε φυσικά από τις πληθωριστικές πιέσεις, ενώ στη συνέχεια ανακοίνωσε ότι ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε 1,5 δισ.ευρώ καταγράφοντας άνοδο 9,5% έναντι του 2021. Ακόμα, τα EBITDA έφτασαν τα 60,5, έναντι 53,4 εκατ.ευρώ για το 2021, ενώ τα κέρδη προ φόρων ήταν 28,4 εκατ.ευρώ αυξημένα κατά 26,8% έναντι του 2021.

Πάντως, ο κύριος Παντελιάδης έσπευσε να διευκρινίσει ότι η αύξηση του τζίρου δεν ήταν αποτέλεσμα του υψηλού πληθωρισμού, αφού, όπως σημείωσε με νόημα, ο πληθωρισμός δεν χαρίζει τζίρο γιατί μειώνει τις αγορές των καταναλωτών.

Σταθερή παρέμεινε η κατάσταση στα μερίδια αγοράς, αφού τα καταστήματα Mymarket υποχώρησαν οριακά κατά 0,2%, ενώ τα Metro Cash&Carry αύξησαν το μερίδιό τους κατά 0,5%.

Τέλος, καλούμενος να σχολιάσει την επίδραση του πληθωρισμού και το τι πιστεύει ότι θα συμβεί στο μέλλον, τόνισε ότι o Cash&carry κλάδος επηρεάστηκε περισσότερα, από τον προηγούμενο Απρίλιο όμως καταγράφει τη μεγαλύτερη αποκλιμάκωση. Χαρακτήρισε τα σημερινά νούμερα σχετικά με τον πληθωρισμό «ανεκτά» ενώ τόνισε ότι επηρεάζονται περισσότερο τα εισαγόμενα προϊόντα. Στον αντίποδα, υπογράμμισε ότι σε πολλά προϊόντα οι τιμές μειώνονται.

Το επενδυτικό πλάνο της επόμενης τετραετίας

Στην παρουσίαση, εκτός από τα οικονομικά αποτελέσματα της χρονιάς που ολοκληρώθηκε, έγινε γνωστό και το αναπτυξιακό πλάνο του ομίλου για την τετραετία 2023-2026.

Συγκεκριμένα, επεκτατική είναι η πολιτική που έχει αποφασίσει να ακολουθήσει ο όμιλος τα επόμενα χρόνια. Σύμφωνα με το πλάνο που παρουσιάστηκε, ο κύκλος εργασιών για το 2023 εκτιμάται ότι θα κινηθεί στα €1.580 εκατ., ενώ αναμένεται περαιτέρω βελτίωση της κερδοφορίας. Το δίκτυο των My market θα αυξηθεί τα επόμενα χρόνια κυρίως μέσω της ανάπτυξης των My market Local, καθώς μέχρι το 2025 προβλέπεται να λειτουργήσουν συνολικά 80 καταστήματα. Ειδικότερα, για το 2023 αναμένεται να λειτουργήσουν 25 νέα καταστήματα – τα περισσότερα Mymarket local – με τη μέθοδο franchising.

Ακόμα, στον σχεδιασμό ανάπτυξης των METRO Cash & Carry έχει προβλεφθεί 1 dark store και 3 hubs, ενώ η συνεχής άνοδος του τουρισμού στη χώρα, εκτιμάται να έχει περαιτέρω θετική επίδραση στα οικονομικά αποτελέσματα της αλυσίδας.

Σημαντική είναι και η παρουσία του ομίλου στις επιγραμμικές πλατφόρμες. Ήδη εδώ και ενάμιση χρόνο συνεργάζεται με τη Wolt και τον προηγούμενο χρόνο με την InstaShop.

Στο επίκεντρο του επενδυτικού πλάνο βρίσκεται η βιώσιμη ανάπτυξη. Συγκεκριμένα, η εφοδιαστική αλυσίδα ενισχύθηκε σημαντικά με την ανακαίνιση και επέκταση του Κέντρου Διανομής Βορείου Ελλάδος. Η νέα εγκατάσταση είναι υπερσύγχρονη, φιλική προς το περιβάλλον και βέλτιστης ενεργειακής απόδοσης. Με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος και την ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, έχουν εφαρμοστεί καινοτόμες λύσεις που εξασφαλίζουν τη βιώσιμη ανάπτυξη και την εξοικονόμηση φυσικών πόρων.

Στοχεύοντας στην ενεργειακή ουδετερότητα των εγκαταστάσεων και τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος, βρίσκεται σε εξέλιξη το μεγαλύτερο στον κλάδο, πρόγραμμα εγκατάστασης φωτοβολταϊκών σταθμών. Συγκεκριμένα, μέχρι το τέλος του 2023 θα έχουν εγκατασταθεί 97 σταθμοί παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας συνολικής ισχύος 25MW, που θα εξασφαλίζουν το 30% των ενεργειακών απαιτήσεων της εταιρείας. Η επένδυση συνολικού ύψους €18 εκατ., δανειοδοτείται κατά 50% από τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Προτεραιότητα αποτελεί και ο Ψηφιακός μετασχηματισμός, καθώς η πρόκληση για τη METRO είναι, σταδιακά, κάθε πόστο εργασίας να εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες παροχής πληροφοριών και ψηφιακής εξυπηρέτησης, αναβαθμίζοντας την εργασιακή καθημερινότητα των εργαζομένων και την εμπειρία των πελατών.

Η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει στους εργαζόμενούς της, δίνοντας αυξήσεις και πρόσθετες παροχές ύψους €8,5 εκατ. τη διετία 2022-2023. Παράλληλα στηρίζει το Ανθρώπινο Δυναμικό σε όλη την Ελλάδα με ένα πολυσύνθετο πλάνο εκπαίδευσης και πολλές δράσεις εσωτερικής επικοινωνίας.

Τα My market

Η αλυσίδα σήμερα αριθμεί 233 καταστήματα. Όπως σημειώσαμε, για το 2023 η εκτίμηση είναι πως θα προστεθούν 25 νέα καταστήματα, συμπεριλαμβανομένων και των My market Local, του μοντέλου δικαιόχρησης (franchise) στο οποίο πρόσφατα ξεκίνησε να δραστηριοποιείται η εταιρεία. Μέχρι το τέλος του 2025, το πλάνο ανάπτυξης περιλαμβάνει συνολικά 80 My market Local μεγαλώνοντας το αποτύπωμα της αλυσίδας στην ελληνική αγορά.

Το eshop.mymarket.gr είναι το ηλεκτρονικό κατάστημα με το μεγαλύτερο καλάθι, κατά 5,99€ υψηλότερο από τον μέσο όρο του ανταγωνισμού, ενώ σήμερα εξυπηρετεί 4 φορές περισσότερες παραγγελίες από την έναρξη της υπηρεσίας, τον Οκτώβριο του 2018. Πρόκειται για ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που καλύπτει όλο το φάσμα των παραδόσεων. Από τη συνήθη on line εμπειρία και τη συνεργασία με τις επιγραμμικές πλατφόρμες, μέχρι και το δικό του quick delivery, με την ονομασία «Speedy», προσφέροντας omnichannel εξυπηρέτηση στους πελάτες της αλυσίδας με μια μικρή χρέωση ύψους 3 ευρώ.

Τα METRO Cash & Carry

Το 2022 ήταν άλλη μία πολύ καλή χρονιά για τα METRO Cash & Carry. Η αλυσίδα μεγιστοποίησε τη διείσδυσή της στις επιχειρήσεις Ho.Re.Ca και διατήρησε την καλή της πορεία στο κλάδο της μεταπώλησης.

Σημείο αναφοράς για το 2022 υπήρξε το λανσάρισμα του νέου ηλεκτρονικού καταστήματος eshop.metrocashandcarry.gr, το οποίο απευθύνεται σε όλους τους επαγγελματίες πανελλαδικά. Οι πελάτες της αλυσίδας εμπιστεύτηκαν άμεσα τη νέα υπηρεσία, εν μέσω ενός πολύ απαιτητικού καλοκαιριού βάσει τουριστικής προσέλευσης, καθώς προσφέρει 24/7 εύχρηστη πλοήγηση, κωδικολόγιο προσαρμοσμένο στις εξατομικευμένες ανάγκες του κάθε πελάτη και άμεση τοποθέτηση παραγγελιών. Η αποδοχή των πελατών στο eshop των METRO Cash & Carry επιβεβαιώνεται από το συνεχώς αυξανόμενο πελατολόγιο, καθώς μήνα με μήνα προστίθενται 10% νέοι πελάτες, ενώ το 47% των πελατών κάνει περισσότερες από 3 παραγγελίες το μήνα.

Κεφάλαιο Κύπρος

Ικανοποίηση επικρατεί στον Όμιλο METRO για την επένδυση που έχει πραγματοποιηθεί στην Κύπρο. Στα 3 χρόνια λειτουργίας, η επένδυση έχει ωριμάσει και αποδίδει σταδιακά, θετικά αποτελέσματα. Οι πωλήσεις της MCC BEST VALUE αυξήθηκαν κατά 57% σε σχέση με το 2021 καθώς όλο και περισσότεροι επαγγελματίες μαθαίνουν και αξιοποιούν το μοντέλο των Cash and Carry που η METRO παρουσίασε στη χώρα. Ακολουθώντας τον αρχικό σχεδιασμό, η εταιρεία αγόρασε στη Λευκωσία ένα οικόπεδο 6.500 τ.μ. για να χτίσει το 2ο κατάστημα της BEST VALUE ΓΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ, μεγέθους 3.000 τ.μ.

Πρατήρια Καυσίμων

Η METRO, με 14 πρατήρια υγρών καυσίμων, καθίσταται το μεγαλύτερο ανεξάρτητο δίκτυο στην Ελλάδα που δεν είναι ιδιολειτουργούμενα από οποιαδήποτε πετρελαϊκή εταιρεία. Η άριστη ποιότητα των καυσίμων εξασφαλίζεται από τις μακροχρόνιες συνεργασίες με την AVIN oil και την ΕΛΙΝΟΙΛ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ