Ο κίνδυνος εξόδου της Ελλάδας από το ευρώ (Grexit) έχει επανέλθει, εκτιμά, σε δημοσίευμά του το πρακτορείο Bloomberg, επισημαίνοντας, μεταξύ άλλων, ότι “μια τέτοια εξέλιξη μπορεί να αυξήσει τους φόβους για τις συνέπειες σε ολόκληρη την Ευρωζώνη”.
“Μπορεί οι αποδόσεις των ευρωπαϊκών ομολόγων να έχουν υποχωρήσει σημαντικά, η συζήτηση για την κρίση χρέους στην Ευρωζώνη να έχει σταματήσει και η ελληνική οικονομία να έχει αφήσει πίσω της την εξαετή ύφεση, ωστόσο ο κίνδυνος αποχώρησης της Ελλάδας από το ευρώ έχει παραμείνει”, αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανάλυση του Bloomberg.
Τι λένε οι αναλυτές
“Εάν η Ελλάδα φύγει από το ευρώ, θα οδηγηθεί σε μια βίαιη υποτίμηση, απαιτώντας την επιβολή περιορισμών και ελέγχων στις ροές κεφαλαίων, ενώ η οικονομία θα επιστρέψει και πάλι σε φάση συρρίκνωσης”, αναφέρει ακόμη το Bloomberg.
“Εάν η Ελλάδα βγει από την Ευρωζώνη, θα δημιουργήσει ένα κακό προηγούμενο, ενώ μπορεί να δώσει κίνητρο και σε άλλες χώρες να πράξουν το ίδιο”, εκτιμά ο Carsten Brzeski, επικεφαλής αναλυτής της ING. “Αν συμβεί κάτι τέτοιο, τότε σίγουρα θα ανοίξει το Κουτί της Πανδώρας”, προσθέτει ακόμη ο Carsten Brzeski.
Σύμφωνα με τον Holger Schmieding της Berenberg Bank, “σε περίπτωση που επιβεβαιωθεί το Grexit, η Ελλάδα θα γίνει σαν την Βενεζουέλα χωρίς πετρέλαιο”.
Τέλος, σύμφωνα με τον Joerg Kraemer της Commerzbank “το status quo της Ελλάδας αξίζει να διαφυλαχθεί, ώστε να μπορεί να λάβει τη βοήθεια που χρειάζεται από τις άλλες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις”. Σημειώνεται ότι ο Joerg Kraemer δίνει λιγότερο από 25% στην πιθανότητα ενός Grexit.

