Πεντάμηνη παράταση του υφιστάμενου προγράμματος μέχρι το τέλος Νοεμβρίου με χρηματοδοτική στήριξη 15,5 δισ. ευρώ προβλέπει η πρόταση των θεσμών για συμφωνία, που σύμφωνα με ευρωπαϊκές πηγές θα συζητηθεί αύριο στο Eurogroup. Συγκεκριμένα το σχέδιο προβλέπει να δοθούν στην Αθήνα το 1,8 δισ. από τα κέρδη των κεντρικών τραπεζών της Ευρωζώνης από τα ελληνικά ομόλογα (SMPs) και το οποίο θα εκταμιευτεί άμεσα για την κάλυψη των δανεικών υποχρεώσεων της Ελλάδας και συγκεκριμένα την αποπληρωμή της δόσης προς το ΔΝΤ ύψους 1,6 δισ. στις 30 Ιουνίου.
Από τα 15,5 δισ., τα 8,7 δισ. προέρχονται από τα αχρησιμοποίητα κεφάλαια του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας που θα επιστραφούν στην Ελλάδα, τα 3,3 δισ. από τα SMPs και 3,5 δισ. από το ΔΝΤ.
Σε ότι αφορά στο ΔΝΤ οι ίδιες πηγές ανέφεραν ότι θα εκταμιεύσει τα δικά του κονδύλια στο τέλος της πεντάμηνης περιόδου και αφού η Αθήνα έχει υιοθετήσει και εφαρμόσει τα μέτρα που θα συμφωνήσει με τους θεσμικούς εκπροσώπους των δανειστών της.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, το ΔΝΤ θα θέσει ως προϋπόθεση εκταμίευσης την εγγύηση των Ευρωπαίων εταίρων για δωδεκάμηνη συνέχιση της χρηματοδότησης της ελληνικής οικονομίας.
Αρνητική η Αθήνα
Σύμφωνα ωστόσο με κυβερνητικές πηγές, η κυβέρνηση απορρίπτει την παραπάνω πρόταση διότι κρίνει πως καμία χρηματοδοτική λύση δεν μπορεί να λειτουργήσει εντός του πλαισίου της πρότασης των θεσμών, ενώ θεωρεί και ότι η χρηματοδοτική κάλυψη που προτείνουν δεν είναι αρκετή.
Οι ίδιες πηγές υποστηρίζουν ότι σημασία έχει το συνολικό πακέτο μιας συμφωνίας και όχι επιμέρους μέτρα, καθώς και ότι η συμφωνία δεν θα πρέπει να ανακυκλώνει τον φαύλο κύκλο της λιτότητας.

