Ολοκληρώθηκε πριν λίγο η συνάντηση μεταξύ των πρωθυπουργών Ελλάδας και ΠΓΔΜ, με στόχο να βρεθεί κοινός τόπος και να έρθουν οι δύο χώρες πιο κοντά στο θέμα της ονομασίας.
Ο Έλληνας πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, εξερχόμενος της συνάντησης που είχε διάρκεια σχεδόν 3 ώρες, σε δηλώσεις του επανέλαβε τις πάγιες θέσεις της Ελληνικής κυβέρνησης. “Πρώτα ο αλυτρωτισμός, μετά το όνομα” ήταν το μήνυμα που έστειλε ο πρωθυπουργός με τις πρώτες δηλώσεις του, ενώ έθεσε τη βάση για τις διαπραγματεύσεις που θα ακολουθήσουν “Κατέστησα σαφές ότι πρέπει να συμφωνήσουμε σε μια σύνθετη ονομασία, με ισχύ έναντι όλων», ανέφερε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας και συνέχισε “Ανταλλάξαμε ιδέες και συμφωνήσαμε να εντατικοποιήσουμε υπό την εποπτεία μας τις διαβουλεύσεις που διεξάγονται ήδη υπό την εποπτεία του ΟΗΕ”
Ο πρωθυπουργός τόνισε τον κοινό τόπο μεταξύ των δύο πλευρών, λέγοντας πως τόσο ο ίδιος όσο και ο Ζ. Ζάεφ “έχουμε την επιθυμία να αντιμετωπίσουμε τις υπαρκτές διαφορές μας με ρεαλισμό και υπευθυνότητα… αγωνιζόμαστε και οι δυο να φέρουμε στο προσκήνιο αυτά που ενώνουν τους λαούς μας, προσπαθώντας παράλληλα να βρούμε λύσεις σε αυτά που μας χωρίζουν” και υπογράμμισε πως “δεν θέλουμε να λύσουμε απλά το ζήτημα της ονομασίας, αλλά να οικοδομήσουμε τις σχέσεις μας σε στέρεες βάσεις“.
Από την μεριά του ο Ζόραν Ζάεφ δήλωσε την επιθυμία της χώρας και της κυβέρνησης του να βρεθεί μια λύση που θα εξυπηρετεί τις δύο πλευρές και δήλωσε “η χώρα μου θα αλλάξει το όνομα στο αεροδρόμιο και τις λεωφόρους, δεν έχουμε αλυτρωτικές βλέψεις“. Ο πρωθυπουργός της ΠΓΔΜ τόνισε πως “Η τελική λύση, σημείωσε, πρέπει να είναι αποδεκτή και από τις δυο πλευρές. Η λύση πρέπει να λαμβάνει υπόψη της την εθνική αξιοπρέπεια των δυο λαών” και τελείωσε τις δηλώσεις του λέγοντας πως “Θα παραμείνουμε δεσμευμένοι στη διαδικασία υπό τον Νίμιτς και τον ΟΗΕ. Οι ΥΠΕΞ θα είναι υπεύθυνοι για τη διαδικασία, υπό τη δική μας επίβλεψη”.

