Τι είπε ο Έλληνας Επίτροπος της Ε.Ε. Δ. Αβραμόπουλος και ο πρωθυπουργός της Βουλγαρίας, Μπ. Μπορίσοφ στο 3ο Οικονομικό Φόρουμ

Να συσταθεί μόνιμο Forum των χωρών της ΝΑ Ευρώπης και της Κύπρου, ζήτησε ο Δ. Αβραμόπουλος- Τα Βαλκάνια είναι στην Ευρώπη δήλωσε ο Μπόικο Μπορίσοφ.

Σε ενωτικό κλίμα, ο Έλληνας Επίτροπος της Ε.Ε. και ο πρωθυπουργός της Βουλγαρίας, έθεσαν τις βάσεις για την συννενόηση, που τόσο έχει ανάγκη η Ευρώπη και τα Βαλκάνια ειδικότερα.

Τη σύσταση ενός μόνιμου Φόρουμ όλων των χωρών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, μελών ή όχι της Ευρωπαϊκής Ένωσης, συμπεριλαμβανομένης και της Κυπριακής Δημοκρατίας, πρότεινε ο Έλληνας Επίτροπος της ΕΕ, Δημήτρης Αβραμόπουλος, κατά την ομιλία του στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών.

Στόχος είναι η από κοινού διάνοιξη της κοινής για όλους ευρωπαϊκής λεωφόρου, όπου το αξιακό υπόβαθρο της Ενωμένης Ευρώπης θα είναι το ισχυρό θεμέλιο για να αναδειχθεί η περιοχή των Βαλκανίων στο κατεξοχήν παράδειγμα συνύπαρξης, σταθερότητας και αλληλεγγύης για τον κόσμο ολόκληρο και για να αφήσει η σημερινή ηγεσία όλων των χωρών της περιοχής την πιο σημαντική κληρονομιά στις επόμενες γενεές, την κληρονομιά της ειρήνης, της σταθερότητας, της ασφάλειας και της ευημερίας.

«Τα Δυτικά Βαλκάνια είναι Ευρώπη. Ιστορικά, πολιτισμικά, γεωγραφικά. «Η διασφάλιση της σταθερότητας και ευημερίας για ολόκληρη την περιοχή προϋποθέτει: την εμπέδωση των αρχών του κράτους δικαίου, την καταπολέμηση της διαφθοράς, τη διασφάλιση της ανεξαρτησίας των ΜΜΕ, καθώς και τη βελτίωση της οικονομίας αλλά και τις σχέσεις καλής γειτονίας.

Επομένως, η προοπτική μιας μελλοντικής ένταξης των Δυτικών Βαλκανίων στην Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να συνοδεύεται από δεσμεύσεις για ριζικές μεταρρυθμίσεις».

«Τα Δυτικά Βαλκάνια είναι στην Ευρώπη», δήλωσε ο Βούλγαρος πρωθυπουργός, σημειώνοντας πως βεβαίως είναι μακρύς ο δρόμος μέχρι την ένταξή τους στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η Βουλγαρία, που αυτό το εξάμηνο έχει την Προεδρία της ΕΕ, ακολουθεί το δρόμο που χάραξε η Θεσσαλονίκη με τη Σύνοδο Κορυφής το 2003, για την ένταξη των Δυτικών Βαλκανίων στην Ευρωπαϊκή Ενωση, τόνισε ο Μπόικο Μπορίσοφ στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών.

Ο πρωθυπουργός της Βουλγαρίας είπε ότι δεν του αρέσει ο όρος «Δυτικά Βαλκάνια», καθώς, όπως παρατήρησε, «όλοι είμαστε ένα στα Βαλκάνια».

Αναφέρθηκε στην πολύ καλή συνεργασία που έχει με τον Έλληνα πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα και εξέφρασε την αισιοδοξία ότι μέχρι το τέλος του 2018 θα προχωρήσει το θέμα του κάθετου αγωγού φυσικού αερίου που θα συνδέει τη Βουλγαρία με την Αλεξανδρούπολη, όπως και η σιδηροδρομική διασύνδεση των λιμανιών της Βόρειας Ελλάδας και της Βουλγαρίας.

Τόνισε ακόμα την ανάγκη να υπάρξει ευημερία για τους πολίτες των βαλκανικών χωρών και από περιοχή μεγάλων προβλημάτων να γίνουν τώρα τα Βαλκάνια τόπος ειρηνικής συνύπαρξης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ