Στην πορεία της πανδημίας του κορωνοϊού, αλλά και στην αύξηση των μολύνσεων που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα, αναφέρθηκε η πρόεδρος της ΕΙΝΑΠ Ματίνα Παγώνη, δηλώνοντας χαρακτηριστικά πως «το σημαντικό είναι ότι υπάρχει πλέον η Όμικρον και όχι η Δέλτα».
Μιλώντας για την αύξηση των κρουσμάτων κορωνοϊού, η Ματίνα Παγώνη την χαρακτήρισε αναμενόμενη. Είπε επίσης ότι η μετάλλαξη Δέλτα έχει πλέον τελειώσει και υπάρχει έξαρση της μετάλλαξης Όμικρον, ενώ εκτίμησε ότι μέχρι το Πάσχα οι σκληροί δείκτες θα έχουν μειωθεί.
«Αναμενόμενη η αύξηση γιατί προηγήθηκαν γιορτές και μία ακόμη αιτία είναι η μη χρήση μάσκας σε εξωτερικούς χώρους. Οι σκληροί δείκτες παραμένουν στα ίδια, αλλά υπάρχει μία σταδιακή μείωση με πολύ αργούς ρυθμούς. Μέχρι το Πάσχα αυτοί οι δείκτες θα έχουν μειωθεί» είπε η πρόεδρος της ΕΙΝΑΠ.
«Αυτό που πρέπει να τονίσουμε» συνέχισε «είναι μία αύξηση των νοσηλειών περίπου στο 8-10% και το βλέπαμε όλη τη βδομάδα. Το σημαντικό είναι ότι υπάρχει πλέον η Όμικρον και όχι η Δέλτα. Η Δέλτα σχεδόν τελείωσε, δεν υπάρχει. Υπάρχει έξαρση από την Όμικρον», ανέφερε. «Όποιος είναι εμβολιασμένος θα το περάσει ήπια, οι ανεμβολίαστοι χρειάζεται να πάνε και στα νοσοκομεία, μπορεί να νοσηλευτούν», πρόσθεσε.
Σχετικά με τους εμβολιασμούς σημείωσε:
«Ειδικά οι άνω των 60 ετών παρατηρείται ότι έχουν αυξήσει τα ραντεβού για τον εμβολιασμό τους. Όσοι δεν έχουν εμβολιαστεί και δεν θέλουν να κάνουν εμβόλιο MRna, μπορούν να κάνουν το πρωτεϊνικό. Πολύ καιρό έχουμε πει πως δεν αποκλείονται οι μεταλλάξεις. Ας κάνουμε την 3η δόση, ας κάνουμε εμβόλια, γιατί η πανδημία είναι εδώ», κατέληξε.
Τζανάκης: Πιθανό να κάνουν οι άνω των 70 ετών τέταρτη δόση εμβολίου
Στο ενδεχόμενο για 4η δόση εμβολιασμού του πληθυσμού, αναφέρθηκε ο καθηγητής Πνευμονολογίας Νίκος Τζανάκης, μιλώντας το πρωί της Παρασκευής (18.03.2022) σε τηλεοπτική εκπομπή. Εξέφρασε μάλιστα και τον προβληματισμό του για τα μέτρα που ισχύουν και την συζήτηση για περαιτέρω άρση τους.
«Βλέπουμε την αύξηση στα κρούσματα, αλλά και την πορεία των λεγόμενων σκληρών δεικτών. Ο παραλλαγή Όμικρον 2 προκαλεί παρατεταμένη ιοφορία», είπε ο καθηγητής Πνευμονολογίας, μιλώντας για την πορεία της πανδημίας του κορωνοϊού.
«Φαίνεται όμως πως έχουμε τα όπλα να πολεμήσουμε την κατάσταση, εκτός αν μας κάνει κάποια έκπληξη από εδώ και μετά, γιατί μας συνηθίζει σε εκπλήξεις ο ιός», πρόσθεσε.
Σχετικά με το ενδεχόμενο για 4η δόση εμβολιασμού του πληθυσμού έναντι του κορωνοϊού, ο Νίκος Τζανάκης είπε πως «βλέποντας τον αριθμό των θανάτων και τις ηλικίες των ανθρώπων που χάνουν την ζωή τους, νομίζω θα πρέπει να αρχίσει μια συζήτηση ενισχυτικής δόσης, δεν την λέω 4η δόση και σε άλλα τμήματα του πληθυσμού που είναι ευάλωτα αυτήν την στιγμή».
«Δεν αποκλείεται για ανθρώπους ηλικίας 70-75 ετών και άνω να πρέπει να γίνει μια τέταρτη δόση», όπως ήδη ισχύει για άλλες κατηγορίες πληθυσμού, όπως οι ανοσοκατασταλμένοι, είπε ο καθηγητής Πνευμονολογίας. Διευκρίνισε πάντως πως αυτήν την στιγμή, για άλλες ηλικίες δεν υπάρχει κάποια τέτοια συζήτηση στην επιστημονική κοινότητα διεθνώς.
«Από τον Σεπτέμβριο και ύστερα πρέπει να συζητήσουμε σε νέα βάση για τον εμβολιασμό της κοινωνίας», είπε ακόμη ο Καθηγητής Πνευμονολογίας, ο οποίος εξέφρασε τον προβληματισμό του για τα μέτρα που ισχύουν και την συζήτηση για περαιτέρω άρση τους, λέγοντας χαρακτηριστικά «εγώ θα συνεχίσω να φορώ την μάσκα μου, όπου κρίνω πως χρειάζεται: σε συνωστισμό, στα λεωφορεία, στο μετρό και όπου αλλού κρίνω ότι πρέπει».

