Στην Ευρωπαϊκή Εισαγγελία διαβιβάστηκε το πόρισμα της Αρχής για το Ξέπλυμα Μαύρου Χρήματος, αναφορικά με τις επιδοτήσεις που φέρονται να έλαβαν η πρώην πολιτεύτρια της ΝΔ Πόπη Σεμερτζίδου, ο σύντροφός της και δύο στενά συγγενικά τους πρόσωπα, στην υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ.
Σύμφωνα με το ERTnews με εντολή του προέδρου της Αρχής, δεσμεύτηκαν περιουσιακά στοιχεία των τεσσάρων προσώπων, για το ποσό -τουλάχιστον- του 1,5 εκατομμυρίου ευρώ, το οποίο βάση των ευρημάτων φέρεται να μην διατέθηκε για τους παραγωγικούς και αναπτυξιακούς σκοπούς για τους οποίους αιτήθηκε και εισπράχθηκε.
Τα ελεγχόμενα πρόσωπα φέρονται να εισέπραξαν επιδοτήσεις συνολικά 2,6 εκατομμυρίων ευρώ από τον ΟΠΕΚΕΠΕ, το διάστημα από το 2019 έως το 2024. Ωστόσο, η έρευνα της Αρχής ανακάλυψε, 32 οχήματα, μία Φεράρι, μία Πόρσε και συνολικά άλλα τριάντα αυτοκίνητα που ενοικίαζαν και εκμεταλλεύονταν εμπορικά καθώς και έντεκα ακίνητα, αγροτεμάχια και οικόπεδα. Αποτέλεσμα ήταν να δεσμευτεί όλη η περιουσία των προσώπων αυτών, για το ποσό του 1,5 εκατομμυρίου ευρώ και τις μονοπρόσωπες ΙΚΕ που είχαν συστήσει.
Ο επικεφαλής της Αρχής, Χαράλαμπος Βουρλιώτης, συνέταξε πόρισμα για τα κακουργήματα της απάτης και του ξεπλύματος μαύρου χρήματος, το οποίο και έστειλε στην Ευρωπαϊκή Εισαγγελία.
Επίσης ζητήθηκε να ερευνηθεί αν για τα υπόλοιπα χρήματα, το 1.000.000 ευρώ που πήραν, κατατέθηκαν πλαστά εικονικά τιμολόγια.
Άπλετο φως
Η θέση της ΝΔ είναι ξεκάθαρα «άπλετο φως» σε μια υπόθεση που ταλανίζει χώρα εδώ και πολλά χρόνια, τόνισε σε δήλωσή του, μετά την εκλογή προεδρείου της εξεταστικής επιτροπής για τον ΟΠΕΚΕΠΕ, ο βουλευτής της ΝΔ και εισηγητής του κόμματος, Μακάριος Λαζαρίδης.
Όπως είπε, «η διαφάνεια και η λογοδοσία για τη ΝΔ αποτελεί βάση για την ιστορία της. Δεν φοβόμαστε τίποτα, δεν θα κρύψουμε τίποτα. Είμαστε αποφασισμένοι να συμβάλλουμε στην υπόθεση. Είμαι βέβαιος ότι στο τέλος οι Έλληνες θα αντιληφθούν τι συνέβη από 1998 στον ΟΠΕΚΕΠΕ». Σχολιάζοντας προηγούμενη, σχετική δήλωση της βουλευτού αξιωματικής αντιπολίτευσης, Μιλένας Αποστολάκη, είπε ότι στην επιτροπή θα αποκαλυφθούν και ευθύνες ΠΑΣΟΚ στο θέμα των επιδοτήσεων.
Στη δήλωσή της, η κ. Αποστολάκη είχε πει ότι μετά τις αντισυνταγματικές μεθοδεύσεις του καλοκαιριού, η ενορχηστρωμένη απόπειρα συγκάλυψης συνεχίζεται. «Ό,τι και να μεθοδεύσει το Μαξίμου, η γαλάζια εγκληματική οργάνωση στον ΟΠΕΚΕΠΕ θα αποκαλυφθεί», υπογράμμισε η κ. Αποστολάκη.
Εξάλλου, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Βασίλης Κόκκαλης είπε ότι «αφού αρνήθηκαν τη συγκρότηση Προανακριτικής Επιτροπής, την οποία ζητούσε η Ευρωπαία εισαγγελέας, αρνήθηκαν και σήμερα τη συγκρότηση διακομματικού προεδρείου στην Εξεταστική Επιτροπή. Ο σκοπός προφανής: να ελέγξουν και τα έγγραφα τα οποία θα ζητήσει η αντιπολίτευση αλλά και τους προτεινόμενους μάρτυρες».
Από το ΚΚΕ, ο βουλευτής Ν. Καραθανασόπουλος είπε ότι «σε μια εποχή που πληθαίνουν δημοσιεύματα για νέα δικογραφία, η ΝΔ επιλέγει μονοκομματικό προεδρείο. Στόχος, η εκφύλιση της επιτροπής και το κουκούλωμα».

