Η σταδιακή ομαλοποίηση των συνθηκών στην αγορά, μετά την κατάπαυση του πυρός στη Μέση Ανατολή, οδηγεί την κυβέρνηση στην απόφαση να μην ανανεώσει την ισχύ των μέτρων που έλαβε κατά τη διάρκεια της ενεργειακής κρίσης.
Μιλώντας στο ERTNEWS, ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος, ανέφερε ότι «το μέτρο αυτό (σ. σ το πλαφόν) το πήραμε και για τα καύσιμα για την περίοδο που θα διεξαγόταν ο πόλεμος. Τώρα ο βασικός προσανατολισμός είναι αυτό το μέτρο να αφαιρεθεί, γιατί αν οριστικοποιηθεί ότι μπαίνει τέλος στον πόλεμο στη Μέση Ανατολή, ηρεμεί η αγορά των καυσίμων».
Παράλληλα, τόνισε πως «είμαι σε συνεχή διάλογο με τη βιομηχανία τροφίμων και με τα σούπερ μάρκετ ώστε να επιτευχθεί μια εθνική κοινωνική συμφωνία με μειώσεις τιμών και περιμένω τις νεότερες προτάσεις τους. Είναι θέμα 3-4 ημερών για να κάνουμε τις σχετικές ανακοινώσεις. Με ενδιαφέρει να είναι βασικά προϊόντα που αφορούν το ελληνικό νοικοκυριό. Διαφορετικά θα πρέπει το μέτρο του πλαφόν να παραμείνει διότι δεν έχουμε κανέναν άλλο τρόπο να ελέγξουμε την αγορά».
Σύμφωνα με τον κ. Θεοδωρικάκο, «έχουμε πάρει μέτρα για να επέμβουμε στην αγορά, ώστε να την κάνουμε πιο δίκαιη και πιο προσιτή στους πολίτες που το έχουν μεγαλύτερη ανάγκη. Δεν έχουν παρθεί πουθενά αλλού στην Ευρώπη. Το μέτρο του πλαφόν στο περιθώριο κέρδους στα τρόφιμα και τα βασικά είδη διαβίωσης δεν το πήρε καμία άλλη ελληνική κυβέρνηση στο παρελθόν, ούτε το ΠΑΣΟΚ, ούτε ο ΣΥΡΙΖΑ του κ. Τσίπρα. Είναι εξαιρετικά παρεμβατικό και έχει φέρει μέχρι στιγμής μειώσεις σε εκατοντάδες προϊόντα».
Ο Υπουργός Ανάπτυξης αναφέρθηκε και στην κριτική που ασκείται από την αντιπολίτευση για τη νέα ψηφιακή πλατφόρμα PosoKanei, σημειώνοντας πως «είναι πολύ κρίμα αυτονόητα πράγματα σε αυτή τη χώρα να γίνονται αντικείμενο διακομματικής συζήτησης και κριτικής. Καταλαβαίνω ότι θα έχουμε εκλογές σε μερικούς μήνες και η αντιπολίτευση κάτι θα πρέπει να λέει. Φτιάξαμε μια διαδραστική πλατφόρμα που είναι μέσα όλα τα σούπερ μάρκετ, ενημερώνονται οι τιμές τουλάχιστον μια φορά την ημέρα και όταν ένας άνθρωπος θέλει να πάει να αγοράσει τα προϊόντα που θέλει, ξέρει πού θα τα βρει φθηνότερα. Αυτό θα έπρεπε να το έχουν κάνει οι ίδιες οι καταναλωτικές οργανώσεις και τελικά το δημιούργησε η
νέα Ανεξάρτητη Αρχή που κάνει αυστηρούς ελέγχους, εφαρμόζοντας τη νομοθεσία που έχουμε ψηφίσει, διότι θέλουμε οι πολίτες να μην είναι απροστάτευτοι και να υπάρχει ένα δίχτυ προστασίας».

