“Λουκέτο” στο ιστορικό εργοστάσιο της Πίτσος, μετά από 155 χρόνια

Η παραγωγή της εταιρείας, σύμφωνα με επιστολή της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργατοϋπαλλήλων Μετάλλου, μεταφέρεται στην Τουρκία

Κλείνει, μετά από 155, ένα από τα πιο ιστορικά εργοστάσια της Ελλάδας, αυτό της Πίτσος, σύμφωνα με επιστολή που δημοσιεύουν τα μέλη της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργατοϋπαλλήλων Μετάλλου. Οι εξελίξεις στην εταιρεία, η οποία ανήκει πλέον στην Bosch Siemens Hausegerate, φαίνεται πως είναι ραγδαίες, καθώς η παραγωγή του εργοστασίου αναμένεται να σταματήσει στις 31/12/2020.

Στην επιστολή, η οποία κοινοποιείται και στον Κυριάκο Μητσοτάκη, αναφέρεται ότι «η αντίστροφη μέτρηση για το κλείσιμο του εργοστασίου έχει ήδη ξεκινήσει» και τονίζεται ότι «οι εργαζόμενοι της Πίτσος έχουν καταγγείλει την αθέτηση της συμφωνίας για επενδύσεις καθώς και τις αποχωρήσεις». Σύμφωνα με τους εργαζομένους, η παραγωγή της εταιρείας θα μεταφερθεί στην Τουρκία.

Διαβάστε αναλυτικά την ανακοίνωση:

Αξιότιμε κ. Πρωθυπουργέ

Η Εταιρεία πρώην ΠΙΤΣΟΣ ιδρύθηκε το 1865 έχει μια ιστορία 155 χρόνων.
Είναι θυγατρική της ΒSH η οποία ανήκε κατά 50% στη Siemens και κατά 50% στη Bosch.
Από 1η Ιανουαρίου 2015 η ΒSH (pitsos) πέρασε εξ ολοκλήρου στη Bosch και η τιμή εξαγοράς ανήλθε στα 3 δις.
Η εταιρία μέχρι και σήμερα είναι κερδοφόρα.

Η αντίστροφη μέτρηση για το κλείσιμο του Εργοστασίου έχει ήδη ξεκινήσει με την ανακοίνωση της εταιρίας ότι θα σταματήσει τη υπάρχουσα παραγωγή στο Ρέντη στις 31-12-2020.

Οι εργαζόμενοι της Πίτσος έχουν καταγγείλει την αθέτηση της συμφωνίας για επενδύσεις καθώς και τις αποχωρήσεις Οι εργαζόμενοι κοιτάζουν το μέλλον που έρχεται και το αύριο που θα τους στείλει στην Ανεργία.. Μετά από παρουσία της ΠΙΤΣΟΣ 155 ετών στην Ελλάδα, η ΠΙΤΣΟΣ θα παράγεται πλέον στην Τουρκία . Η αποχώρηση της παραγωγικής μονάδας από την Ελλάδα σημαίνει απώλεια εκατοντάδων θέσεων εργασίας και μείωση εξαγωγών. Η εταιρεία BSH (PITSOS) χρησιμοποιήθηκε από τη SIEMENS-BOSCH ως αντάλλαγμα στο συμβιβασμό με τη κυβέρνηση, καθώς στη συμφωνία της
σύμβασης , αναφέρεται σαφώς ότι, η Siemens θα εξετάσει την κατασκευή ενός εργοστασίου παραγωγής στην Ελλάδα αξίας 60 εκατ. ευρώ και δημιουργία 700 θέσεων εργασίας.

Η εν λόγω επένδυση από τη Siemens των 60 εκατ. ευρώ, αναφέρεται στη μεταφορά του εργοστασίου της BSH (pitsos) . Η νέα επένδυση που θα εξέταζε να πραγματοποιήσει η Siemens στην Ελλάδα ήταν μια ήδη προγραμματισμένη επένδυση και αφορούσε την μετεγκατάσταση του εργοστάσιου της BSH (pitsos) από την περιοχή του Ρέντη στην περιοχή της Ελευσίνας. Δυστυχώς μέχρι και σήμερα ο εξωδικαστικός συμβιβασμός με το Ελληνικό Δημόσιο παραμένει δίχως υλοποίηση, ενώ με τη «βούλα» των κυβερνήσεων η SIEMENS επέστρεψε στους διαγωνισμούς για δημόσια έργα.

Η ΠΙΤΣΟΣ είναι άμεσα συνδεδεμένη με την τοπική κοινωνία και είναι το Νο1 στην επιλογή των ελληνικών οικογενειών.

Κύριε Πρωθυπουργέ,

Γνωρίζοντας τις προσπάθειες σας για επενδύσεις και ανάπτυξη θα θέλαμε να ζητήσουμε την άμεση συμπαράσταση σας για να αποτρέψουμε το κλείσιμο ενός ιστορικού εργοστασίου
και μια από τις μεγαλύτερες βιομηχανικές μονάδες που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στη χώρα
Είναι στα χέρια της κυβέρνησης να παραμείνει το εργοστάσιο στην Ελλάδα, να γίνει επένδυση
και να ενταχθεί στο σχέδιο και στις υποσχέσεις της κυβέρνησης για ανάπτυξη.
Ζητούμε την άμεση παρέμβαση σας καθώς και μία συνάντηση μαζί σας.

Ανάπτυξη με κλειστά εργοστάσια δεν υπάρχει.

Η ιστορία της Πίτσος

Η Πίτσος ιδρύθηκε στην Αθήνα το 1865 και ξεκίνησε ως εταιρεία κατασκευής μικρών οικιακών συσκευών και θερμοσιφώνων λαδιού. Το 1959 ξεκίνησε την παραγωγή ψυγείων σε νέο εργοστάσιο, ενώ σύντομα επένδυσε σε μεγάλο βαθμό στην ανάπτυξη και την παραγωγή ευρέως φάσματος από σύγχρονες οικιακές συσκευές της εποχής, συμπεριλαμβανομένων και τηλεοράσεων. Το 1976 αγοράστηκε από την Bosch-Siemens Hausgeräte GmbH. Το 1996 μετονομάστηκε σε «BSP Α. Β. Ε. Οικιακών Συσκευών». 

Το 2017, η διοίκηση της εταιρείας είχε ανακοινώσει ξανά ότι πρόκειται να κλείσει τη γραμμή παραγωγής της εταιρείας στην Αθήνα, μεταφέροντάς τη στην Τουρκία, όμως η υψηλή αποδοχή του προγράμματος εθελούσιας εξόδου που είχε προταθεί τότε στους εργαζόμενους του ιστορικού εργοστασίου, άλλαξε τελικά τα πλάνα. Την περίοδο εκείνη, το εργοστάσιο απασχολούσε 250 άτομα.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ